Din varukorg är för närvarande tom!
Våra köpvilkor
Allmän information
Familjen Laby AB (org nr: 556607-3325) är ett familjeföretag som har sitt säte i Hedemora, Dalarna. Vill du komma i kontakt med oss, skicka ett epost till info@labys.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter, så hör vi av oss till dig.
Priser & Betalning
Alla priser är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. Fraktkostnad tillkommer.
Vi reserverar oss rätten att ändra priserna i vår webbutik utan någon föregående avisering.
Betalning sker via Klarna alternativt med Swish i samband med beställning.
Leverans
Vi försöker behandla din beställning så fort som möjligt efter den har inkommit till oss, vår normala leveranstid är mellan 2-5 vardagar om vi har de önskade produkterna i lager.
Om vi behöver tillverka något kan leveranstiden öka med 1-3 vardagar.
Vi skickar första hand paket med PostNord direkt till önskad brevlåda eller ombud.
3. Leverans
- Leveranstid: [Ange uppskattad leveranstid, t.ex. 2-5 arbetsdagar]
- Fraktkostnader: [Ange eventuella fraktavgifter, t.ex. fri frakt över X kr]
- Leveransmetod: [Ange fraktbolag eller transportmetod, t.ex. PostNord]
4. Ångerrätt och retur
- Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan.
- För att utöva ångerrätten, kontakta oss på [E-post, Telefon] och följ instruktionerna för retur.
- Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi mottagit den returnerade varan.
5. Reklamationer
- Om en vara är defekt eller felaktig, kontakta oss omedelbart på [E-post, Telefon] för reklamation.
- Ange ditt ordernummer och beskriv felet. Vi återkommer med instruktioner för retur och byte.
6. Sekretess och personuppgifter
- Vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med [Dataskyddsförordningen (GDPR)].
- Läs mer om vår integritetspolicy [länk till integritetspolicyn].
7. Ändringar av köpvillkor
- Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa köpvillkor när som helst. Ändringar kommer att publiceras på denna sida.
8. Kontaktinformation
- Har du frågor eller behöver hjälp, kontakta oss på [E-post, Telefon].
Frakt
Produktgaranti och återbetalning
Ifall det är något fel på produkten så vill vi gärna att du hör av dig till oss.
För att kunna ersätta dig med ny produkt eller återbetalning vill vi att du anger följande saker:
- Inköpsdatum
- Inköpsställe
- Vilken produkt
- Vad är det som är fel (så utförlig beskrivning som möjligt)
- Bifoga gärna ett foto.
- Datummärkningen på produkten
Detta skickas i ett epost till info@labys.se eller per telefon 0225-629900
Återbetalning sker med det betalningssätt som du har använt dig av vid beställningen.
Ångerrätt
Våra produkter omfattas av undantaget i Distansavtalslagen angående ångerrätt.
Då choklad är ett livsmedel och hållbarheten på en del av våra produkter är för kort för att kunna sälja dom vid en eventuell retur.
Därför tillämpar vi ingen ångerrätt om vi hunnit påbörja en personlig anpassning /skickat iväg beställningen. Ifall det är något fel på produkten så ersätter vi den enligt vår produktgaranti.
Betalningsvillkor:
Betalning sker via Klarna alternativt med Swish i samband med beställning.
Integritetspolicy
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via epost till info@labys.se
.