Köpvilkor LABYs

Produktgaranti och återbetalning

Ifall det är något fel på produkten så vill vi gärna att du hör av dig till oss.

För att kunna ersätta dig med ny produkt eller återbetalning vill vi att du anger följande saker:

  • Inköpsdatum
  • Inköpsställe
  • Vilken produkt
  • Vad är det som är fel (så utförlig beskrivning som möjligt)
  • Bifoga gärna ett foto.
  • Datummärkningen på produkten

Detta skickas i ett epost till info@labys.se eller per telefon 0225-629900

Återbetalning sker med det betalningssätt som du har använt dig av vid beställningen.

Ångerrätt

Våra produkter omfattas av undantaget i Distansavtalslagen angående ångerrätt.

Då choklad är ett livsmedel och hållbarheten på en del av våra produkter är för kort för att kunna sälja dom vid en eventuell retur.

Därför tillämpar vi ingen ångerrätt om vi hunnit påbörja en personlig anpassning /skickat iväg beställningen. Ifall det är något fel på produkten så ersätter vi den enligt vår produktgaranti.

Leveranstid

Vi försöker leverera det som finns i lager samma dag ifall beställningen kommer in innan kl 11.00 mån-tors.

Ifall vi behöver tillverka produkt kan det tillkomma 2-3 dagar innan paketet lämnar oss.

Betalningsvillkor:

Betalning sker via Klarna alternativt med Swish i samband med beställning.

 

Vår webbshop har sommarstängt!
Nu är det sommar med värme & solsken, härligt dock inte för chokladen som smälter lätt.

Men vid längre perioder med kallare & ostadigare väder öppnar vi upp vår webbshop i en begränsad form. Kommer meddelas på instagram & facebook.
Du kan under hela sommaren beställa via e-post (info@labys.se) eller via telefon (0225 - 62 99 00).
Vår butik i Hedemora är öppet som vanligt!
LABYs/ Bröderna Laby